Vraagstukken en klachten airlines en derde partijen opgelost
Integreren 2 Business Control functies (1,5 FTE naar 1 FTE)
Bedrijf:
Action – Jaaromzet € 1.5 mld
Sector:
Retail
Functie:
Business Controller a.i.
Periode:
2012 – 3 maanden
Omschrijving:
Nieuwe MT rapportage opgezet voor private equity partij
Voorraadniveau winkelvestigingen geoptimaliseerd waardoor voorraadniveau gedaald is en schap beschikbaarheid vergroot
Uniforme rapportage tool (QlikView) opgeleverd waarmee business makkelijker kan sturen (één bron, één waarheid)
Bedrijf:
Friesland Campina – Jaaromzet € 11 mld
Sector:
Retail/Fast Moving Consumer Goods
Functie:
Business Controller a.i.
Periode:
2011 – 15 maanden – 50%
Omschrijving:
Rapporten en analyse maandcijfers, opstellen budget en forecast met de businesspartners
Afstemmen met business om kosten en omzet targets te realiseren
Optimalisatie werkkapitaal in projectgroep verband: bottle necks in fabricage processen inzichtelijk gemaakt waardoor waarde van halffabrikaat en gereed produkt verlaagd is
Bedrijf:
Men at Work DEPT – kleding – Jaaromzet € 0.5 mld
Sector:
Retail
Functie:
Business Controller a.i.
Periode:
2010 – 4 maanden
Omschrijving:
Implementatie nieuwe Planning & Control cyclus
Opstellen maandcijfers, budget en forecast (P&L en cash flow)
Voorraadwaarde afgebouwd door het geven van beter inzicht in oude voorraden
Consistente werkwijze geïmplementeerd voor de balansposten waardoor inzicht in financiële gezondheid verbeterd is
Senior Project Controller / Coördinator Project Control afdeling
Periode:
2014/2015 – 15 maanden
Omschrijving:
Coördinator Project Control afdeling:
Senior Project Controller 5 grote bouw infra projecten: challenge op Tijd, Geld, Kwaliteit, Risico’s, Changes, businesscases
Coördineren Planning & Control cyclus t.b.v. Forecast/Budget/Strategisch Plan
Herontwerp van project portfolio rapportages voor management en Directie (QlikView)
Digitaliseren Project Management tools o.b.v. Prince 2
Implementeren van een Project Control handleiding t.b.v. de projectcontrollers
Optimalisatie van de projectcontrollers op de afdeling: van Finance gericht naar sparringpartner voor de Project Manager
Implementatie portfoliorapportages tbv alle stakeholders in QlikView
Referentie:
“Michel is een echte “all rounder”. Project Control, Business Control, Financial Control, Michel is van alle markten thuis. Hij is enthousiaste professional die graag een stapje extra zet.
Michel heeft bij Schiphol Group geholpen de Project Control discipline steviger op de finance kaart te zetten. Dit heeft hij gedaan door enerzijds zelf de Project Control rol in te vullen voor een aantal infrastructurele projecten en anderzijds door een belangrijke bijdrage te leveren bij het ontwikkelen van een nieuwe visie en strategie op gebied van financial Project Control binnen Schiphol. Tijdens onze periode van samenwerking (2014) heb ik Michel leren kennen als een zeer prettige, sociale en enthousiaste financial, proactief en gericht op samenwerking.”
Peter Luske – Manager Projectbeheersing/Project Management Office Projectenbureau Schiphol
Project Controller ERP implementatie en kleinere ICT projecten
Opzet project portfolio management
Controller exploitatie IT, Facilities en Directie:
Forse procurement besparingen gerealiseerd op exploitatiebudget
Budget/forecast/jaarafsluiting
Challengen budgethouders om businesscase/budget te realiseren
Financieel sparringpartner richting CIO en Manager Facilities
Project Management
Bedrijf:
Ahold/Albert Heijn IT- Jaaromzet € 12 mld
Functie:
Implementatie Manager Purchase to Pay tool
Manager PMO afdeling
Periode:
2015/2016 – 9 maanden
Omschrijving:
Implementatie Manager Purchase to Pay tool Coupa:
Verander management: gebruikers enthousiast maken, processen aanpassen aan nieuwe systeem
Issue management: intensief contact met projectgroep, Shared Service Center in Polen en gebruikers op de afdeling om issues op te lossen
Voortgang communiceren naar stakeholders
Organiseren gebruikerstraining voor 120 medewerkers
Manager PMO afdeling:
Dagelijks 4 PMO medewerkers aangestuurd
Procesverbeteringen en management rapportage optimalisatie doorgevoerd middels Agile/Scrum
Referentie:
“Michel heeft bij AH IT de invoering van een Purchase to Pay proces begeleid. Dit ging gepaard met nieuwe processen, een nieuwe manier van werken en een nieuwe tool Coupa. Ik heb Michel ervaren als iemand die altijd benaderbaar is, goed communiceert en aanjaagt waar dat nodig is.”
Edwin de Groot – Director Project & Portfolio Management Albert Heijn IT